2017. május 17., szerda

Öt

Eljött ismét a nagy nap, ma éppen öt éve teljesedett ki a kis családunk létszámban (és hangerőben), amikor megszületett a legkisebb ugrifüles. Visszaolvastam a negyedik és harmadik születésnapi megemlékezésemet, és amolyan könnyesen-meghatódós, meg a dackorszakos-időnként embert próbálós-tiszta apjás érzések rohantak meg. Éppen olyanok, amilyen ő maga.
Már akkor tudta, hogy mi a jó neki, amikor kiválasztott bennünket: megvárta, hogy beépítsük a tetőteret, kialakítsuk a második gyerekszobát, felcuccoljunk minden nehéz bútort, és aznap este beköltözött a pocakomba. És bizony, éppen a napokban emlegettem, hogy amilyen gyorsan és szépen belesimult a hétköznapjainkba, zokszó nélkül jött velünk nyári programokra, nyaralásra, egyéves kora környékén olyan határozottan tudatosította bennünk, hogy ő bizony önálló, komoly akarattal rendelkező személyiség, aki hol harcol a bátyjával, hol csüng minden szaván. Ez azóta is tart: imádni való, bújós-szeretgetős angyal, aki keményen ellenáll, ha rájön a hoppáré, aktívan éli a mindennapjait, ugyanakkor időnként úgy elmerül a saját világában két kis plüssel vagy csak az ujjaival bábozva, hogy mi csak ámulva figyeljük.
Azt az érzést soha nem felejtem el, amikor először megpillantottam és megérinthettem:
 ...és már akkor reméltem, hogy ilyen vigyori, elégedett gyerek lesz belőle:
Boldog születésnapot kívánunk, Ábel!

11 megjegyzés:

Lazac írta...

Nagyon boldog születésnapot kívánok Ábelnek! A Dédi mama ♥♥

Alessia írta...

Mindig olyan megható postokat írsz ilyenkor, szipp..... Isten éltesse, és benneteket is!

Vivien Vincze írta...

Nagyon boldog és még sok-sok vidám, elégedett, és felhőtlen szülinapot kívánok Ábelnek és Nektek is :)!

Vilma Kovakövi írta...

Úgy szeretem olvasni, hogy mennyire szereted a családodat, szeretitek egymást. ♥
Isten éltesse sokáig Ábelt, meg persze benneteket is, hogy neki mindig ilyen jó legyen. :)

elem29 írta...

Boldog szülinapot kívánunk!

krikszi írta...

... mennyire emlékszem arra az első fényképre! :) Boldogságot nektek! :)

Katity írta...

Boldog szulinapot a nagyfiunak! 🎂

Varga Csilla írta...

Engem az hatott meg, ahogy írtál a kis ügrifülesről! Nagyon bensőséges... a fogantatástól kezdve::)) Puszi Nektek!

E írta...

Boldog szülinapot!!! Csak egy nap van a kispasasaink között. És még két év. :)
Popianyu

teide írta...

Köszönjük a köszöntéseket az ünnepelt nevében is. Igazán jól telt a nagy nap, napközben ovis kiránduláson vett részt, este pedig a szomszédokkal köszöntöttük. Nagyon élvezett minden pillanatot. :-)

fenci írta...

Boldog szülinapot kivánok Ábelnek igy utólag is!