2017. június 30., péntek

Önállósodik

Tegnap este egy amolyan nőieset sikkantottam a meglepetéstől, majd rögtön végigfutott rajtam a "mi lett volna, ha"-ideg. Egyesek mostanság nagyon határozottan önállósodni akarnak, így például megteszik azt, hogy amikor még kapnak öt percet a kádban ("és az sok, anya?", "hát, attól függ, néha nagyon soknak tűnik"), saját kezükbe veszik a dolgok intézését és egyszercsak megjelennek a nappaliban, A legkisebb ugrifüles feszegeti a határokat, és egyre több mindent önállóan szeretne megcsinálni (és mindezt úgy, hogy nem figyelmeztet előre, nehogy véletlenül kéretlen jótanácsokkal lássam el, vagy netalántán segítsek neki), így tegnap gondolt egyet, kimászott a kádból, úgy-ahogy megtörölközött és vigyorogva kisétált. Olyan apróságokkal, mint a tusfürdővel megfürdés, gyanúm szerint nem foglalkozott. Annyira büszke volt magára, hogy nem volt szívem visszaküldeni, sem leszúrni, de azért ejnyebejnyéztem egy sort, hogy érezze a tette súlyát.
Egyébként meg ő az kettőjük közül, aki egyévesen képes volt úgy kiszaltózni a kádból (de komolyan megpördült közben a levegőben), hogy ott álltam mellette, csak éppen másfelé néztem. Aztán egyszer meg a ház előtti lépcsőről szaltózott le (és ez is tényleg majdnem egy teljes fordulás volt), még szerencse, hogy kis hátizsák volt a hátán, amire ráesett, és nem ütötte meg magát különösebben. Egyébként is résen kell lennünk, a minap csak félig érzékeltük, hogy valamivel a kezében beiszkol a szobába (mondjuk az titokzatos arckifejezése miatt gyanakodnunk kellett volna), majd azon nyomban megszólalt a családfő telefonja, én hívtam - néztünk egymásra döbbenten, és amikor felvette, rájöttünk, hogy a mobilommal lépett le a csibész.
Én már egyéves korában megmondtam, hogy ez a gyerek más lesz, mint a bátyja, és felköthetjük a gatyánkat is mellette.

4 megjegyzés:

E írta...

Ismeros....☺

krikszi írta...

Ójaj.... kicsit parázni kezdtem a jövő hétvégétől! :D :D

Lazac írta...

Nálam már azt hiszem minden gyerek kiesett egyszer a kádból, ezek szerint ez is gyakori csínytevése az ifjabb nemzedéknek :) A kiesés után érdekes módon még a mai napig igénylik, hogy kivegyem őket, pedig már nem bírom el egyiket sem :)

Varga Csilla írta...

Nekem tetszenek ezek a csibészségek! Ákos elkényeztetett Benneteket, túl jó fiú! Puszi!